اصول صحیح مصرف گوشت برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو-راهبرد معاصر
اولین باخت ذوب‌آهن در لیگ برتر | برد خانگی شاگردان یحیی گل‌محمدی نخست‌وزیر لبنان: با همکاری مردم، با اسرائیل مقابله خواهیم کرد فرمانده کل سپاه: استحکام جبهه مقاومت ضربات کوبنده تری بر پیکر فرسوده رژیم صهیونیستی فرود خواهد آورد نتانیاهو برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد ۵ روز عزای عمومی در ایران درپی شهادت سید حسن نصرالله سخنگوی ایران ایر: تمام پرواز‌های ایران‌ایر به بیروت تا اطلاع ثانوی لغو شد پیام رهبر انقلاب در پی شهادت سیدحسن نصرالله: ضربات جبهه مقاومت بر پیکر رژیم صهیونی کوبنده‌تر خواهد شد واکنش روسیه به ترور سید حسن نصرالله رئیس دفتر سید حسن نصرالله به شهادت رسید + عکس مرگ تلخ ۴ عضو یک خانواده در تصادف رانندگی جاده اصفهان نخست وزیر روسیه به تهران سفر می‌کند تحریم‌های جدید نفتی آمریکا بر ونزوئلا در راه است افزایش قیمت طلا و سکه در بازار تهران برپایی تجمعات در اسرائیل ممنوع شد سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان که بود؟

اصول صحیح مصرف گوشت برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: با توجه به فصل گرما و افزایش فعالیت «کنه ها»، ضرورت دارد مردم از خرید گوشت از مراکز غیربهداشتی خودداری کرده و بیماری تب کریمه کنگو را جدی بگیرند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۰۶ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 27
کد خبر: ۱۹۱۵۶۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ دکتر «عباس رضاییان زاده» افزود: با توجه به فصل گرما و افزایش فعالیت «کنه‌ها»، ضرورت دارد خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو را جدی گرفته و از انجام اقدامات خطرآفرین مانند کشتار غیرمجاز، تماس با خون و ترشحات دامی آلوده و استفاده از گوشت گرم و تازه‌ای که دوره پیش سرد را نگذرانده، خودداری شود.

او با تاکید به خرید گوشت موردنیاز از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی افزود: توصیه می‌شود از کشتار دام و مصرف گوشت تازه دام پرهیز شود.

دکتر رضائیان زاده تاکید کرد: بعد از کشتار دام، لازم است گوشت را به مدت ۲۴ ساعت و جگر را به مدت ۴۸ ساعت درون یخچال نگهداری و سپس مصرف کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بیان اینکه خوردن جگر نیمه پخته (آبدار) بسیار خطرآفرین بوده و باید از مصرف آن به طور جدی خودداری کرد، گفت: دامداران توصیه‌های سازمان دامپزشکی در خصوص سم پاشی محل‌های نگهداری دام را جدی بگیرند و در صورت مشاهده «کنه»، از جدا کردن آن از بدن دام و یا له کردنش با دست خودداری کنند.

دکتر رضائیان زاده با اشاره به نزدیک بودن عید سعید قربان و افزایش موارد ذبح دام، از مردم استان خواست تا برای جلوگیری از انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، از هرگونه کشتار غیرمجاز دام خودداری کرده و ذبح را تنها در مراکز مجاز انجام داده و با جدیت، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. / بهداشت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار